Företagen ökar i Almedalen

Det är fler företag i Almedalen än tidigare år. Bland annat pratar Electrolux matsvinn och Froosh pratar frihandel under hashtagen #tradenotaid.

Företagen vill i större utsträckning bidra till samhället. Att företagen tagit det slutgiltiga klivet in i Almedalen blir också tydligt när vårt seminarium om marknadskommunikation och reklamkapital blir helt fullsatt, men visar också att det inte längre går att skilja de olika kommunikationsdisciplinerna åt – det är lika relevant för organisationer som traditionellt inte jobbar med reklam. Sara Rosengren, forskare på Handelshögskolan, presenterade forskning som handlar om hur kommunikationskapital är värdefullt och hur vi missar att mäta det när vi bara mäter kampanjer eller varumärket.

  

         
Hela föreläsningen finns på YouTube. Tyvärr är ljudet inte optimalt – 700 ljudsystem är igång samtidigt och dessa stör ibland ut varandra.

/Jeanette, Sveriges Kommunikatörer

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s